Abonnér på mitt gratis nyhetsbrev

You have Successfully Subscribed!


Gleden ved å få til ting

Vi mennesker er forskjellige, men en av de tingene vi har felles er gleden ved å få til ting. Altså å sette seg mål og oppnå dem. Gleden du oppnår ved å få til noe er knyttet til belønningssystemet i hjernen. Den gode følelsen av mestring utløses av et frislipp av nevrotransmitteren dopamin (som vi alle er avhengige av).

Mestringsfølelse fører til en positiv selvforsterkende spiral. Måten du ser på deg selv på: selvtilliten og selvbildet ditt, styrkes. Med økt tro på deg selv, vil du bli inspirert til å fortsette å sette deg mål, til å fortsette å utvikle deg. Du merker at du våger mer, at du kan ta på deg spennende oppgaver og utfordringer du ikke før trodde var mulig. Du vil også kunne radikalt bedre din økonomiske situasjon, og bruke hele ditt potensiale på en helt ny måte.

Uansett om du som leser dette rutinemessig setter deg mål som du systematisk jobber mot og deretter når, eller synes at du sjelden får til det du vil, kan du nyte godt av prosessen jeg har utformet i min nye bok Handlekraft. Systemet i boken er basert på et system jeg selv har brukt i mer enn et tiår, og som jeg har satt sammen ved å hente de beste elementene fra litteraturen på produktivitet og effektivitet.

Handlekraft inneholder en prosess i 15 steg, som starter med at du begynner med å finne ut hva det er du vil, deretter at du prioriterer målene dine. Så brekker du opp de ulike målene i realistiske delmål, og senere til konkrete oppgaver: gjøremål. Boken vil hjelpe deg med å identifisere hvilke delmål og gjøremål som raskest vil ta deg dit du vil, dette er ekte effektivitet: å gjøre de rette tingene, ikke gjøre mest mulig.

Du vil også få hjelp til å systematisere arbeidet ditt og kutte bort unødvendige distraksjoner og tidstyver (som mye epost og lange unyttige møter). Innholdet i boken kokes sammen til et daglig morgenritual som operasjonaliserer prosessen. Du vil også lære hvordan du kan ta bedre beslutninger, og hvordan du kan øke motivasjonen når den vakler. Til slutt forteller jeg deg hvordan du kan møte motgang og hvordan du kan bruke boken som inspirasjon til livslang læring og forbedring.

Boken kan brukes til ethvert mål: om det handler om å lykkes i arbeidslivet, om å sette en ny personlig rekord i idretten din, om å få seg en kjæreste eller bli gladere. Du kan bruke den for å få hjelp til å tjene din første million eller å lande drømmejobben. Eller til å ta opp treningen igjen for første gang på mange år.

Hva du vil, er det bare du som vet. Og hvis du ikke vet det ennå kan boken hjelpe med det også. Uansett ønsker jeg deg alt godt, og lykke til med målene dine!

Les mer i Handlekraft.

Hvis du bestiller boken via denne linken (Norli), får du den tilsendt signert av forfatteren.

 

Kristian Hall

Kristian Hall

Forfatter

Kristian Hall gikk gjennom elleve år med dyp depresjon som tenåring og student. Han overvant depresjonen ved å praktisere teknikker fra kognitiv atferdsterapi og positiv psykologi, og har vært fullstendig frisk i mer enn ti år. Teknikkene han brukte finner du i Opp fra avgrunnen.

Kristian har en misjon – å hjelpe flest mulig andre å bli kvtt sin egen depresjon. På denne bloggen finner du tips og teknikker du kan bruke i din egen ferd ut av depresjon – og mye mer.

Del med andre:

Tilfeldig Post:

Forrige innlegg
Neste innlegg
Cookies on kristianhall.no
We use cookies and other tracking technologies to ensure that we give you the best experience on our website and analyse your use of our products and services.
I Accept Cookies
No, Give me more info
Cookie Settings
- Necessary Cookies
Our Cookies:
- Preferences Cookies
- Analytics Cookies
- Marketing Cookies
Cookies Info
Open popup